Om klubben

Vi er en kajakklubb som legger vekt på variasjon og allsidighet. Selv om kajakkpadling er vår hovedaktivitet, er mange av våre medlemer også aktive med andre friluftsaktiviteter.
Det legges avgjørende vekt på de vakre naturopplevelser og den gode følelsen av frihet og trygghet som det å ferdes ute i det fri gir! Og sist men ikke minst er det viktig med det sosiale aspektet. Vi har det rett og slett trivelig sammen!

Fredrikstad multisport klubb
Fredrikstad havkajakk og multisport klubb ble stiftet den 20.02.2000, og het da Fredrikstad multisport klubb. Initiativtaker og klubbens første leder var Dan Christiansen.

Siden flere av medlemmene den gangen hadde deltatt i Triathlon, ble det aktiviteter rundt triathlon/duathlon som var mest aktuelt. Etterhvert som tankene ble mer og mer konkretisert, og en ny klubb kunne skimtes, kom Lasse Steve, Erik Skauen og Per Endresen inn i bildet. Disse drev med multisport. De deltok i arrangement som Nescafe challange o.l. og hadde et aktivt lag. Siden den nystartede klubben, som på det tidspunktet ikke hadde noen «egen spesial aktivitet», skulle drive med en kombinasjon av idretter som allerede fantes i byen, var det naturlig å ta kontakt med både svømmeklubben, sykkelklubben og friidrettsforeningen.

Fredrikstad Havkajakk og Multisport Klubb
I kontakten med sykkelklubben dukket Sverre Solbakken opp, en primus motor for Trondheim - Oslo på den tiden. Via multisport teamet, med Per og Erik i spissen, kom kajakkpadling inn som en viktig element i våre aktiviteter, og med Erik Skauen som padleansvarlig ble kajakkpadling en så viktig egenaktivitet i klubben at vi på årsmøtet i 2002 valgte å endre navn til Fredrikstad Havkajakk og Multisport Klubb.

Fredrikstad kajakklubb