Endelig! Velkommen til Storesand Padleleir for medlemmer av FROSK!

Vi ønsker velkommen til padleleir Storesand 4-6. juni for klubbens medlemmer. Vi har gått i spenning nå i lenger tid, så det er veldig deilig å få beskjed fra Hvaler kommune at vi kan gjennomføre leiren som klubbarrangement!

Smittevern: Korona er her fremdeles så vi må ha ta hensyn til det. Heldigvis er smittetallene veldig lave i både; Fredrikstad, Sarpsborg og Moss så vi regner med at vi sammen klarer å gjennomføre på en trygg måte.

Av smittevernshensyn blir ikke de store partyteltene satt opp denne gangen. Der blir luften stående inne i teltene, og faren for luftsmitte blir for stor. Her er det også lett å komme for nær hverandre. Videre vil vi oppfordre dere til å bruke munnbind både i service-huset (dusj/toaletter) og i kafeen.

Det er hyggelig å dele på godsakene, men det medfører en smitterisiko. Du som ønsker å dele bør ta noen forhåndsregler. Det du skal dele bør være uåpnet, sprit hendene før du åpner, helle ut uten å ta på godsakene. Man blir ikke sett på som gjerrig om en ikke deler!

Vi som klubb vil ta noen ekstra runder med å sprite overflater på toalettene. Nå som ellers må vi sørge for å holde avstand, være hjemme vis vi er syke og være nøye med håndhygiene.

Parkering: Den nederste parkeringsplassen har fått en stor reduksjon av parkeringskapasiteten. Derfor blir det nødvendig å benytte parkeringsplassen oppe ved hovedveien som er avgiftsbelagt. Det blir mulig å kjøre ned på parkeringen i skogen og laste av.

Vi er glade for at vi har fått til en ordning med Hvaler kommune så både teltavgift og parkeringsavgift for hele helgen inngår i leiravgiften. I år må alle betale det samme uansett. Vi har ikke store dugnadsoppgaver som å sette opp teltene, men for å klare å gjennomføre arrangementet er vi avhengig at dere som deltaker er villig til å gi en hjelpende hånd der det trengs.

I år blir det ekstra hyggelig klubbpris til alle.

• Enkeltdeltager: kr 400,-
  • Par (familie): kr 600,- sove i samme telt.

Program: Vi ønsker oss en tradisjonell leir med mye hygge og padleglede, men med en liten vri! Stemningsfull kveldspadling fredag og yoga med morgenbad både lørdag og søndag. Deltagerantallet og været bestemmer om vi blir en stor herlig gjeng som tar turen med stor T sammen, eller om det blir noen alternative turer og/eller work-shop i tillegg.

På kveldene stiller FROSK med griller, og vi gleder oss til hygge og gøy i leiren og på stranda. Ellers blir det mulig å teste balansen på slak line og delta i fotokonkurranse. Andre utfordringer kommer også lørdag kveld!

Etter en vinter med avlysninger og masse restriksjoner blir det hyggelig å kunne samles til padleleir. Håper at mange av medlemmene våre har lyst til å komme til Storesand for en flott padlehelg i unike omgivelser!

Påmelding og betaling: Vi ønsker din påmelding så fort som mulig!

Lenke til påmelding: https://fredrikstad-kajakklubb.spoortz.no/portal/public/event/signup.do?siteId=798&eventId=43740

Vi vil være til stede på Storesand og starte registreringen fra fredag kl 14.