Padleåret 2021 er i gang!

2021 er i gang og vi kan glede oss over at vi fremdeles har 360 mulige padledager foran oss!

Styret hadde planlagt medlemsmøte i slutten av januar, men på grunn av de nye strenge smittevernstiltakene, kommer vi tilbake med ny dato når det igjen blir mulig å samles innendørs. Terminliste for vår, sommer og høst kommer også så snart aktivitetslederne får mulighet til å treffes.

Aktivitetsledergruppa ønsker å arrangere en workshop hvor medlemmene kan teste utstyret og ferdighetene i kaldt vann. Klarer vi å gjennomføre egenredning i kaldt vann? Hvor lang tid tar det fra et velt i 4 grader vann før fingrene ikke klarer å gripe rundt sikkerhetslinene ved kameratredning? Hvor enkelt er det å blåse opp åreposen? Viktige erfaringer for en vinterpadler! Forhåpentligvis kan vi gjennomføre dette i slutten av januar/begynnelsen av februar.

I mellomtiden håper vi det kan bli fine padleturer! Statsministeren anbefaler at vi møtes ute i naturen, så turpadling kan vi trygt fortsette med, vi må bare være ekstra flinke til å holde avstand.

Nå ser det ut til at vi får en kuldeperiode. Vi anbefaler å ta med ispigger når du er ute og padler, isen legger seg fort og isforholdene kan endre seg fra vi drar ut til vi kommer tilbake.

Når vær- og isforhold tillater det, legges det ut fellesturer på facebooksiden vår, følg med! Minner også på at det er mulig å bruke siden til å invitere på turer selv, men vi anbefaler ikke store grupper sammen i disse tider - følg smittevernregler og hold avstand!

Vi padles og prekæs! Hilsen Styret